Eisen en wensen nieuw communicatieplatform

Tijdens het Breed Bestuurlijk Netwerk van 22 maart jl. is afgesproken dat we een verdere verkenning gaan doen naar een netwerkplatform zoals OZOverbindzorg. Ons doel: efficiënt communiceren en delen van informatie tussen cliënt, mantelzorger en alle informele en formele betrokkenen. Ook hier zijn we weer begonnen bij de cliënt en medewerker en vonden er in juni vijftien interviews plaats.

Eff comm en clientinfo.png

‘Ik wacht veel op antwoorden, soms wel dagen.’

Een paar sprekende citaten uit het gesprek met wijkverpleegkundige Dennis van Aarle van Oktober:

  • ‘Mantelzorgers zijn moeilijk te bereiken. Ze werken en zijn tussen 17 en 19 bereikbaar, ik ben dan meestal vrij, maar ja… toch ga ik bellen!’

  • ‘Ik wacht veel op antwoorden, soms wel dagen. Soms heb ik geluk en heb ik ‘AL’ na 10 minuten aan de telefoon een antwoord.’

  • ‘Huisartsen zijn vaak tussen 12 en 14 uur slecht bereikbaar, dat is juist de tijd dat ik kan bellen.’

In een afsluitende bijeenkomst met de geïnterviewde professionals hebben we samen het eindresultaat geformuleerd. Lees er meer over in onderstaande download.


juli 2019

Previous
Previous

Met technologie een betere kwaliteit van leven

Next
Next

Morgen-gezond-weer-op-kaart gelanceerd