Gedoe?!

Niet weten waar je met vragen terecht kunt, van het kastje naar de muur worden gestuurd en geen toegang hebben tot je eigen dossier.

Het zijn zomaar wat knelpunten die we ophaalden in ‘de klantreizen-sessie’ in juli 2018. Later zijn daar de acht Precies!-projecten uit voortgekomen waarin we samen bouwen aan ‘de ideale ouderenreis’. In onze nieuwsbrief #8 van november lees je meer over gerealiseerde oplossingen, bijvoorbeeld in ’Hulp voor de huisarts!’.

Dé oplossing bestaat niet. Daarom werken we in Precies! samen aan heel veel kleine verbeteringen en gaan we op 24 november a.s. op herhaling om nieuwe verbeterpunten op te halen. Dat doen we voor diverse cliënt-situaties: voor de oudere die al langer ‘achteruit kachelt’; voor de overbelaste mantelzorger; en voor een covid en COPD-patiënt die onnodig vaak naar het ziekenhuis moet. Ben je ervaringsdeskundige (oudere/mantelzorger/vrijwilliger/professional) en wil je er graag bij zijn? Stuur een berichtje naar paula@preciesdejuistezorg.nl. Er zijn nog een paar plaatsen vrij.

Duurzaam succes

Of we de opgehaalde uitdagingen ook oppakken in Precies!-verband is nog de vraag. In Precies! pakken we dié verbeterpunten op waar we het liefst een regionale oplossing voor realiseren en waar veel organisaties bij betrokken zijn, vaak uit verschillende domeinen. Kort gezegd: uitdagingen waar het lokale én regionale netwerk nodig is voor het behalen van duurzaam succes. Dat doen we met thuiswonende 65-ers die beginnend tot zeer kwetsbaar zijn.

Heb jij een voorbeeld van ‘gedoe’ dat we samen kunnen oplossen? Laat het ons weten in een mail aan Paula!

Colette de Vries
Programmadirecteur Precies!

 
 

november 2021

Previous
Previous

Je stuurt de vraag door, niet de vrager

Next
Next

Concrete stappen voorwaarts in zorgtechnologie