Klantreizen 'op herhaling' - wat zijn de grootste knelpunten voor ouderen?

De basis voor Precies! is gelegd op 4 juli 2018 toen we met 50 mensen de grootste knelpunten in klantreizen hebben geïnventariseerd aan de hand van zes cases. Op 24 november jl. zijn we ‘op herhaling gegaan’ en hebben we nieuwe verbeterpunten opgehaald tijdens een online bijeenkomst.

Met een mooie samenstelling van 16 professionals, 6 ouderen(vertegenwoordigers), 4 vrijwilligers en 15 ‘overige deelnemers’ (procesbegeleiders/management/staf; deels ervaringsdeskundigen) werden er in ruim drie uur tijd de volgende vijf klantcasussen besproken:

  1. Verhuizing naar verpleeghuis met overbelaste mantelzorger

  2. Acute crisissituatie bij oudere van wie de gezondheid al langer achteruit gaat

  3. Ziekenhuisverplaatste zorg met protocol Covid+

  4. Chronische COPD-patiënt die onnodig vaak op verkeerd moment naar het ziekenhuis moet

  5. Acute ziekenhuisopname met verlengde, onterechte GRZ-opname

Onderstaand zijn de grootste uitdagingen samengevat. Naast de ervaren knelpunten hebben we ook mooie ideeën voor oplossingen opgehaald. Zoals de inzet van een ‘ouderenhulp’ die na opname op een revalidatie-afdeling thuis de boel op gang helpt. Net zoals de kraamverzorgende dat doet na een geboorte. In januari 2022 bepalen we welke knelpunten en oplossingen we samen gaan oppakken.

Dank voor ieders bijdrage!

 

Bekijk onderstaande video voor een korte sfeerimpressie


december 2021




Previous
Previous

'Eenzaamheid heb ik onderschat'

Next
Next

Business model canvas van het Senioren Loket